El diumenge 1 de juny, el recinte del Teatre del Casino Municipal, en el marc del FIC-CAT, es projectaran tres sessions conjuntes dels curtmetratges que formen part de la Selecció Oficial: a les cinc de la tarda, a dos quarts de vuit i a les deu de la nit. Els treballs són de temàtiques variades i de diferents gèneres com ficció, documentals, animació i/o videocreació, amb la característica comuna que tenen una durada inferior als 30 minuts.
Curtmetratges documentals:
L'espurna d'Aielo, d’Óscar Jiménez Gómez. Explica l’origen valencià de la Coca-Cola. O això asseguren a la Botelleria d'Aielo de Malferit. La beguda estrella d'aquesta fàbrica de licors va arribar als Estats Units, curiosament, un any abans de la invenció de la Coca-Cola. Coincidència?
Swim for ELA, d’Ester Borull. Inspirada en la història d'en Siscu Morell, diagnosticat amb ELA, i la seva lluita per visibilitzar aquesta malaltia. Des que li van diagnosticar l'ELA, s'ha bolcat completament en la seva difusió a través de la seva associació homònima, que organitza una travessa solidària a Cambrils.
Projecte Vitalibris, de Pol Diggler. Narra la primera edició del projecte en conjunt amb la Cooperativa Escolar Nou Patufet del barri de Gràcia de Barcelona. És un projecte de creació cultural cooperativa adreçat a escolars, que estudia i implementa tots els processos, feines i oficis relacionats amb la creació d’un llibre.
Curtmetratges de ficció:
Minvant, d'Ariadna Pastor Sanegre. Parla sobre la Maira, una pagesa solitària de cinquanta anys, travessa un moment de dubtes mentre afronta la menopàusia i es planteja si ha de sacrificar la seva euga malalta.
Vida o teatre, de Guillem Manzanares. Un drama sobre una jove que es retroba amb la seva mare, una reconeguda actriu de teatre, després d'un temps separades. La tensió entre elles farà aflorar antigues rancúnies del passat, tot i que cap de les dues sap que es necessiten més del que estan disposades a admetre.
Lluernes, de Ferran Ureña. Estrena mundial. Explica la història de la Magda, mare primerenca, viu amb l’Edgar en una autocaravana als afores de Barcelona. L’aparició sobtada del germà petit de l'Edgar, que pateix esquizofrènia, amenaça la convivència de la parella.
Aigua Salina, d’Ivet Moreno i Abraham Delgado. El curt se centra en la Montse, una dona que tracta un ninot hiperrealista com si fos el seu propi fill, evita conèixer la seva neboda acabada de néixer perquè no sap com enfrontar-se al seu propi passat.
Tomàs, de Ferran Navarro-Beltrán. Un drama que explica la història d’en Tomàs quan es muda a una residència de la tercera edat després de quedar-se vidu. Li agradaria integrar-se bé al grup, mostrant-se tal com és, però, després de conèixer alguns dels seus companys, tem que el rebutgin per ser gai.
Com sempre, de Pau Bacardit. Explica la història de la Júlia és artista plàstica. Per culpa d’uns resultats mèdics adversos, es veu obligada a canviar molts aspectes de la seva vida per mantenir la malaltia sota control. Mentre la gent que l’envolta intenta ajudar-la, l’arribada d’un ocell al seu loft-taller l’ajudarà en el seu procés d’acceptació.
Abril, d'Alexandra Iglesias. Ens parla sobre la història del dia del dotzè aniversari de l’Abril, quan, de sobte, li comencen a aparèixer taques de sang al cos, durant un dinar familiar. Espantada i confosa, només després d’assolir un moment de calma podrà canviar la mirada crítica cap al seu propi cos.
La roba estesa, d’Àlex Martín Fuste. Ens apropa a la història de la Gara, que viu temporalment amb la seva tia àvia Joana perquè els seus pares no se'n poden fer càrrec. A la nit, se li apareix el seu oncle avi difunt, Miquel. Ningú no creu en la jove, excepte la Joana, l'única que sap la veritat sobre el seu marit.
De sucre, de Clàudia Cedó. Drama centrat en la Maria, una noia de 30 anys, amb discapacitat intel·lectual i un desig dins les entranyes: ser mare. La incomprensió de la seva família i la fundació on viu la portaran a una lluita pels seus drets, a una rebel·lió incòmoda per recuperar el poder de decisió sobre el seu propi cos.
Ginoide, de Celia Galán. Una peça de ciència ficció sobre dues desconegudes participen en un experiment d'una corporació de robòtica i intel·ligència artificial on hauran de determinar quina de les dues és una ginoide (robot humanoide d'aspecte femení), però totes dues tenen clar que elles són humanes.
Curtmetratges d’animació:
Ballant amb la mort, de Carlota Massó. Una peça de fantasia que explica la història de la Sofia, la criminal més buscada de l'estat que no pot evitar trobar-se amb el seu propi destí després d'una persecució. En aquesta trobada cara a cara amb la Mort, comença un ball impulsat per l'amor a primera vista. Però la Mort té una feina a fer: segar l'ànima de Sofia.
FLOCKY, d’Esther Casas Roura. Una peça d’animació que parla sobre FLOCKY, una al·legoria animada que navega l'embaràs tot explorant la connexió entre una mare i el seu fill que està a punt de néixer. Ambientada en un món de tons malenconiosos, la narrativa captura l'essència de l'amor i la difícil acceptació de la pèrdua.
Algunes de les obres estaran disponibles a la plataforma 3Cat.
Les peces seleccionades podran obtar al Premi al Millor curtmetratge, amb una dotació de 1.250€ i un trofeu del Festival. Els encarregats de dur a terme la valoració dels projectes i de seleccionar el curtmetratge guanyador serà el jurat Oficial del FIC-CAT, que donarà a conèixer la seva deliberació el dissabte 7 de juny durant la gala de cloenda. L'entrada serà gratuïta però caldrà invitació per accedir-hi.